دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

راهنمای طراحی منبع انبساط برای سیستم های آب سرد

بخش 1.0: مقدمه


یک منبع انبساط در یک سیستم آب سرد برای انجام سه وظیفه اصلی استفاده می شود، (1) انبساط حرارتی آب سرد، (2) حفظ فشار مثبت در تمام نقاط سیستم در همه زمان ها و (3) حفظ مکش مثبت خالص. سر در پمپ(های) آب سرد. تکنیک ها و تجهیزات دیگری به جز منبع انبساط وجود دارد که به انجام این سه هدف کمک می کند، اما تنها روش هایی که منبع انبساط بر این سه هدف تأثیر می گذارد در این راهنما مورد بحث قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، سه نوع مخزن انبساط به همراه معادلات اندازه آنها مورد بحث قرار خواهد گرفت. سه نوع منبع انبساط (1) باز، (2) بسته و (3) دیافراگمی است. در نهایت عناصر طراحی مربوط به مخازن انبساط مورد بحث قرار خواهد گرفت که شامل مکان یابی مخزن انبساط، مواد مخزن، سازندگان مخزن و

واحدهای اصلی که در ماشین حساب استفاده می شود واحدهای سیستم مرسوم ایالات متحده (USCS) هستند. به این ترتیب، این راهنما منحصراً بر USCS متمرکز است. با این حال، یک نسخه SI نیز در آینده ارائه خواهد شد.

بخش 1.1: سلب مسئولیت


به هیچ وجه در قبال خسارات اتفاقی، غیرمستقیم، تبعی، جزایی یا خاص یا هر گونه خسارات دیگری، از جمله، بدون محدودیت، آسیب‌های ناشی از از دست دادن سود، از دست دادن قراردادها، از دست دادن شهرت، مسئول نخواهد بود. ، سرقفلی، داده ها، اطلاعات، درآمد، پس انداز پیش بینی شده یا روابط تجاری، خواه شرکت در مورد احتمال چنین آسیبی، ناشی از یا در ارتباط با استفاده از این سند/نرم افزار یا هر سند ارجاعی و / یا وب سایت ها

این راهنما و ماشین حساب بر اساس موقعیت های مورد بحث در این راهنما ایجاد شده است. اگرچه هدف ایجاد یک ماشین حساب و راهنما بود که برای همه موقعیت ها قابل اجرا باشد، اما شرایط منحصر به فردی وجود خواهد داشت که این ماشین حساب و راهنما اعمال نمی شود. لطفاً مطمئن شوید که این راهنما و ماشین حساب برای شرایط شما قابل اجرا است.

بخش 2.0: سیستم کلی آب سرد


این راهنما طراحی و انتخاب یک منبع انبساط را در یک سیستم کلی آب سرد پوشش می دهد. منیع انبساط بخشی از یک سیستم کلی آب سرد است که اغلب شامل چیلر، لوله کشی، شیر/اتصالات، پمپ آب سرد، واحدهای انتقال هوا و واحدهای فن کویل است.

3.0 انواع مخزن انبساط


انواع مختلفی از مخازن انبساط توسط سازندگان مختلف ارائه شده است. با این حال، تنها سه نوع اصلی برای اهداف معادله وجود دارد. در این بخش، سازندگان اصلی و مدل‌های مخزن انبساط آنها بررسی می‌شود و هر مدل در یکی از سه معادله مخزن انبساط طبقه‌بندی می‌شود. سه معادله اصلی اندازه گیری مخزن انبساط عبارتند از (1) منبع انبساط باز، (2) منبع انبساط بسته بدون مثانه و (3) مخزن بسته با مثانه.

3.1 مخزن را باز کنید


منیع انبساط باز به احتمال زیاد در طراحی سیستم تهویه مطبوع شما استفاده نخواهد شد، اما برای کامل بودن در اینجا نشان داده شده است. یک منبع انبساط باز شامل یک مخزن بزرگ با دهانه ای به جو است. همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است، با افزایش دما در سیستم، سیال به داخل مخزن منبسط می شود.

3.2 مخزن بسته بدون مثانه


منبع انبساط بسته بدون مثانه هیچ منفذی به جو ندارد. این به سادگی یک منبع بسته با اتصال به سیستم آب سرد است. مخزن بسته دارای فضای اضافی است که در زمانی که دمای سیستم سرد است با هوا پر می شود. با افزایش دمای سیستم آب سرد، حجم آن افزایش می یابد و فضای خالی داخل مخزن را پر می کند.

مشاهده لیست قیمت انواع منبع انبساط در لینک روبرو : منبع انبساط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *