دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

درک مخازن انبساط

یکی از اجزای قابل توجه در سیستم گرمایش هیدرونیک ، منبع انبساط است. هنگام طراحی سیستم گرمایش ، اتلاف حرارت و اندازه دیگ بخار معمولاً با دقت محاسبه می شود.

اندازه سیرکولاتور بر اساس طول و ظرفیت انتقال حرارت لوله کشی است. وقتی نوبت به منبع انبساط می رسد ، اکثر بچه ها فقط مخزنی با همان اندازه را که همیشه استفاده کرده اند نصب می کنند.

جمله ، “ما همیشه این کار را انجام داده ایم.” به ذهن می آید به اندازه کافی عجیب ، بیشتر اوقات کار می کند. وقتی کار نمی کند مشکلات بوجود می آیند. متداول ترین علامت منبع انبساط با اندازه کم ، از بین رفتن سوپاپ تسکین دهنده است. برای جلوگیری از این امر ، نصب کننده باید عملکرد مخزن و اهمیت اندازه مناسب را درک کند.

بیایید با اصول شروع کنیم. همه ما می دانیم که همه چیز وقتی گرم می شوند منبسط می شوند و وقتی سرد می شوند منقبض می شوند. آب تفاوتی ندارد و این عامل اصلی در سیستم گرمایش هیدرونیک حلقه بسته می شود.

با نصب یک سیستم جدید ، لوله ها را با آب 40 تا 50 درجه پر می کنید و هوا را تصفیه می کنید. سپس وقتی دیگ آبگرم را آتش می زنید و آب را تا 180 درجه گرم می کنید ، آب منبسط می شود. با گرمتر شدن آب ، حجم آن بیشتر می شود. بدون جبران این انبساط آب ، فشار در سیستم افزایش می یابد و در 30 پوند ، دریچه تسکین باز می شود.

منبع انبساطی متناسب با این افزایش حجم آب در سیستم حلقه بسته طراحی شده است. آب قابل انعطاف نیست اما هوا قابل انعطاف است و مخزن انبساطی از بالشتک هوای فشرده شده برای پذیرفتن این افزایش حجم آب هنگام گرم شدن استفاده می کند.

مخازن انبساط به سبک قدیمی که در بین تیرچه های کف در سقف سرداب نصب شده بودند از فولاد ساخته شده اند و دارای پایه های آب ، ورودی هوا و یک سطح سنج آب هستند. وقتی سیستم پر شد ، آب وارد مخزن شد و هوای بالای آن را فشرده کرد. با گرم شدن آب ، سطح مخزن بالا رفته و هوا بیشتر فشرده می شود. در نهایت ، بالشتک هوا جذب آب می شود و مخزن غرقاب می شود. این البته باعث افزایش فشار می شود که سوپاپ تسکین دهنده را خاموش می کند و همیشه منجر به تماس سرویس می شود.

در اوایل دهه 60 مخزن دیافراگم مدرن ساخته شد. از دیافراگم لاستیکی برای جدا کردن دائمی آب سیستم از هوای فشرده در مخزن استفاده می کند ، بنابراین مشکل غرقاب را برطرف می کند. این مخازن به دلیل کوچک و جمع و جور بودن ، ارزان بودن و نیاز به لوله کشی بسیار کمتر محبوب شدند. این نوع مخزن ، اگر اندازه مناسب نداشته باشد ، هنوز هم می تواند مشکلات احتمالی ایجاد کند.

بیایید نگاهی بیندازیم به پنج نکته ای که برای اندازه گیری مناسب منبع انبساط دیافراگم باید بدانیم.

Fill Pressure — در سیستم حلقه بسته ، ارتفاع ساکن لوله کشی فاکتور فقط هنگام پر کردن سیستم است. برای هر 2.31 فوت قد استاتیک ، یک پوند در هر اینچ مربع (PSI) فشار آب لازم است.

در یک خانه متوسط ​​2 طبقه با دیگ بخار در زیرزمین ، ما باید این آب را حدود 16 فوت بالا ببریم که حدود هفت PSI نیاز دارد. برای اطمینان از فشار مثبت و کمک به حذف هوا ، باید پنج PSI دیگر به این مورد اضافه کنیم.

دریچه های کاهش فشار (PRV) در کارخانه 12 PSI تنظیم شده و مخازن انبساط از قبل با همان 12 PSI شارژ می شوند. بیشتر اوقات 12 بار شارژ قبلی PSI کافی است اما اگر ارتفاع سیستم از 16 فوت بیشتر باشد باید شیر کاهش فشار را بیشتر تنظیم کرده و بار هوا را نیز در مخزن افزایش داد.

اندازه گیری لاستیک و پمپ دوچرخه همه ابزارهایی هستند که شما برای رسیدن به این هدف نیاز دارید. همیشه بخاطر داشته باشید هنگام بررسی فشار باید مخزن از سیستم جدا شود. هنگام بررسی فشار مخزن انبساط ، ابتدا باید فشار سیستم به صفر رسیده و مخزن با استفاده از شیر عایق جدا شود. اگر این روش را دنبال نکنید ، فشار مخزن را نمی خوانید. شما دارید فشار سیستم را می خوانید.

برای اندازه گیری مخزن باید این را بدانیم. بیشتر شیرهای امدادی مسکونی با 30 PSI تنظیم می شوند.

دما را پر کنید — وقتی سیستم را با آب لوله کشی پر می کنید ، دما معمولاً در حدود 50 درجه است.

دمای متوسط ​​آب — این دمای حد بالا و نرمال دیگ است. هرچه آب را بیشتر گرم کنیم ، گسترش می یابد.

محتوای کل آب — این برای اندازه گیری مخزن بسیار مهم است. سیستم های ثقلی قدیمی که به گردش اجباری تبدیل شده اند ، آب بسیار بیشتری نسبت به سیستم قرنیز جدید خواهند داشت.

لوله مس سه چهارم اینچی حاوی 025 گالن آب در هر فوت خطی است در حالی که لوله فولادی اینچ و نیم 106/0 را در خود نگه می دارد. کل فیلم را اندازه بگیرید و در مقدار مناسب ضرب کنید. سپس محتوای آب دیگ آبگرم را اضافه کرده و به مقدار دو گالن اضافی برای فاکتور فاجار اجازه دهید.

فاکتورهای زیادی در تعیین اندازه منبع انبساط وجود دارد و تغییرات غیر معمول در هر یک از این مناطق می تواند به طور چشمگیری بر اندازه مخزن تأثیر بگذارد. تولیدکنندگان در این زمینه تجربه زیادی دارند و نمودارهای راهنما را بر اساس سیستم های متوسط ​​تهیه کرده اند. با نگاهی به نمودار ، می بینید که سیستم هایی با محتوای آب بیشتر مانند رادیاتورها و تخته های چدنی به مخزن بزرگتری نسبت به سیستم تخته مسی مسی نیاز دارند.

مشاهده لیست قیمت منبع انبساط در لینک روبرو : منبع انبساط